Onze kwaliteit en service zijn van het hoogste niveau

Support en Service


Kwaliteit en service van het hoogste niveau tegen een vaste prijs, dat is wat ons onderscheidt. Mail of bel ons als u een vraag heeft. Maar kijk eerst hieronder bij onze Meest Gestelde Vragen (FAQs) of het antwoord er al bij staat.

Hulp op afstand


Als u aan de telefoon bent met onze helpdesk en wij willen met u meekijken, dan zullen we u vragen om te klikken op deze link:
Klik hier voor de TeamViewer en kies voor "uitvoeren" of zonodig eerst "opslaan", dan "openen" en dan "uitvoeren".

Veel gestelde vragen


Vragen over onze software die hier niet bij staan kunt u stellen aan de support afdeling van Optimal Software

Vragen


Antwoorden

  • De export in Excel ziet er opeens vreemd uit en is lastig te gebruiken
    In King versie 5.50 werkt het afdrukformaat "Excel" opeens anders. Zo zijn er cellen samengevoegd en zijn formatteringen soms verwarrend. Het eerste kan gemakkelijk worden opgelost:
    1. Ga in King naar Diversen - Afdrukformaten.
    2. Selecteer het gebruikte Excel formaat.
    3. Bij Exportbestand - Formattering is een selectievakje voor "Cellen samenvoegen". Zet dit uit.
    De komma die verschijnt achter aantallen kan hier niet worden verholpen. Dit kan wel in het Excel workbook zelf: selecteer de kolom, ga naar Celeigenschappen (ctrl-1) en zet Getal op "Standaard".
    Dit zal in een volgende versie van King worden verbeterd.

  • Mijn Excel rapport doet helemaal niets
    Onze Excel rapportage voor King gebruikt Macro's en Externe Gegevensbronnen. Deze kunnen uit staan in Excel. Soms verschijnt een gele balk waarop u moet klikken.
    Controleer ook of de macro-instellingen goed staan met deze instructies.

  • Mijn Excel rapport werkt niet meer na de update van King
    Dit kan verschillende oorzaken hebben:
    1. Bij een update wordt meestal de DataDigger vergeten. Als dit het geval is krijgt u een scherm dat u vraagt een "datasource" te kiezen. Doe dit niet maar annuleer en sluit het rapport zonder op te slaan. Herinstalleer de DataDigger volgens deze instructies.
    2. Een update van King kan veranderingen in de onderliggende database meebrengen waardoor het rapport niet meer werkt. Sommige rapporten zijn hiertegen beveiligd en geven aan dat de verzie niet klopt. Andere geven de "selecteer datasource" melding. Neem contact met ons op om het rapport te laten aanpassen. Heeft u een Service Abonnement, dan heeft u het aangepaste rapport waarschijnlijk al ontvangen.

  • Ik krijg de foutmelding: ... (iets met ODBC)
    De DataDigger kan niet worden gevonden. King DataDigger is een ODBC toegang tot de gegevens van King. Na een update van Windows of King kan deze niet goed meer werken. Binnen King kan deze toegang worden geactiveerd. Volg deze link voor meer aanwijzingen.
    De DataDigger kan ook niet worden gevonden wanneer King 32-bits is geïnstalleerd en Excel 64-bits (of andersom). U dient dan de 64-bits DataDigger (of juist de 32-bits) nog extra te installeren. Neem hierover contact op met Quadrant.

  • Mijn Excel rapport werkt niet op een nieuwe PC / op de PC van mijn collega
    Dit kan verschillende oorzaken hebben:
    1. Bij de installatie van King is de DataDigger vergeten. Als dit het geval is krijgt u een scherm dat u vraagt een "datasource" te kiezen. Doe dit niet maar annuleer en sluit het rapport zonder op te slaan. Installeer de DataDigger volgens deze instructies.
    2. Wanneer er niets lijkt te gebeuren als u het rapport wilt vernieuwen staan de macro's waarschijnlijk niet aan in Excel. Controleer of de instellingen goed staan volgens deze instructies. .